Elisa werkt als Trainee Customer Relations bij het Administratief Shared Service Centre van Universiteit Leiden. Hier werkt zij aan projecten om de dienstverlening van het ASSC aan de rest van de universiteit nog beter aan te sluiten op de behoeften van studenten en medewerkers.

“Sinds juli 2021 ben ik afgestudeerd aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Toch kon ik na mijn afstuderen nog geen afscheid nemen van de universiteit; het hoger onderwijs en de uitdagingen waar zij mee geconfronteerd wordt hebben mij altijd geboeid. Vanuit deze interesse stuitte ik op het tweejarig LDE Traineeship, waarin ik de kans krijg om twee projecten uit te voeren bij verschillende universiteiten. Een mooie uitdaging waarin mijn studieachtergrond in bestuurskunde, sociologie en consulting (hopelijk) goed tot zijn recht komt.”

“’Verbinden van klant en dienstverlening”

“Ik ben in september begonnen als Trainee Customer Relations binnen het ASSC van Universiteit Leiden. Nou hoor ik je denken: ‘’uh, wat zegt ze daar?’’ En dat is logisch hoor! Het ASSC is een expertisecentrum dat verantwoordelijk is voor het ondersteunen van alle medewerkers van Universiteit Leiden op het gebied van bedrijfsvoering. Zij zorgen er bijvoorbeeld voor dat jij een contract krijgt als je in dienst treedt en dat je salaris iedere maand gestort wordt. Daarnaast is het ASSC ook verantwoordelijk voor het beheer van universitaire concernsystemen en documentaire informatievoorziening. Dit zijn nu vaak nog losse takken van sport; het ASSC bestaat uit vijf verschillende afdelingen met elk hun eigen expertise. Als Trainee Customer Relations houd ik me bezig met het verbinden van deze expertises zodat de dienstverlening zo integraal mogelijk wordt ingericht en daardoor zo goed mogelijk aansluit op de behoefte van de klant.”

“Echt mijn handtekening achterlaten”

“Wat ik uitdagend vind aan de functie is dat de afdeling Customer Relations nog sterk in ontwikkeling is. Hierdoor zijn de werkzaamheden nog niet in beton gegoten en krijg ik veel vrijheid om zelfstandig te werken, mijn handtekening achter te laten en mee te denken over de koers van de afdeling. Deze vrijheid ervaar ik ook in het persoonlijk ontwikkelingstraject van traineeship, waarin echt gefocust wordt op uitdagingen waar jij tegenaan loopt.”

Elisa Groothuis

Elisa Groothuis

Trainee Customer Relations

Elisa Groothuis
Universiteit Leiden
Administratief Shared Service Centre (ASSC)